سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته های جامانده
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

رسالتی نیمه تمام برای سربازان رسانه ای رهبر ایران

 

سید مهدی پیشنمازی

مبنای حرکت اسلام بر روی استدلال و منطق بیان شده است چراکه قرآن همیشه انسان را به تفکر و تعقل دعوت کرده است. افلا تعقلون ، افلا تتفکرون، افلا یتدبرون ...

قدرت منطق و کلام زیبای خداوند آنقدر دلنشین و نافذ بوده که در طول تاریخ از صدر اسلام تا به حال سربازان شیاطین بارها و بارها تلاش خود را برای بی تاثیر بودن این نفوذ به کار برده اند. از سم پاشی های تبلیغاتی گرفته تا محدود کردن خود و اطرافیان به طوری که برای بی تاثیر بودن دعوت پیامبر، انگشتان خود را در گوشهایشان فرو می کردند تا رهنمودهای اسلام در آنها بی تاثیر باشد.


قرآن کریم : و من هر بار که آنان را دعوت کردم تا ایشان را بیامرزى، انگشتانشان را در گوشهایشان کردند و رداى خویشتن بر سر کشیدند و اصرار ورزیدند و هر چه بیشتر بر کبر خود افزودند. (1)

این جریان کم خردی و بی اطلاعی سیر خود را تا اکنون هم ادامه داده به طوری که وقتی از کشیش مسیحی که قرآن را آتش زد پرسیده شد که آیا تا به الآن قرآن را خوانده ای جواب میدهد نه ! نخواندم!  (مشاهده مصاحبه)


این اصرار و تلاش برای نادان ماندن نتیجه خصومت و دشمنی آنان با اهداف بلند اسلام است که همان سعادت بشر می باشد. و این خصومت و دشمنی هیچ گاه پایان نخواهد یافت چرا که اصلا برنامه نظام آفرینش هدایت همه انسانها نیست!
قرآن کریم : بگو: «برهان رسا ویژه خداست، و اگر [خدا] مى‌خواست قطعاً همه شما را هدایت مى‌کرد. (2)



در تهاجم فرهنگی مقصر کیست ؟

در همین راستا یعنی مقاومت در مقابل جریان حق، جبهه باطل هیچ گاه دست روی دست نگذاشته و برای به انحراف کشیدن مسیر هدایت الهی تمام تلاش خود را به کار بسته بوده است. از جنگ نظامی گرفته تا نفوذ فرهنگی و اعتقادی.
و می داند که برای در امان بودن از خطرات ایدئولوژیکی طرف مقابل باید ایدئولوژی آن را سست کرد و زیر سوال برد. برای همین نظام سلطه جهانی که مصداق آن در زمان حال آمریکا می باشد در راستای هدف جهانی سازی یعنی یک شکل ساختن جهان با یک الگوی مصرف مادی و ایدئولوژیکی مهمترین استراتژی خود را جهانی سازی سبک زندگی بنا نهاده است.


این جهانی سازی که با ابزارهای مختلفی چون رسانه ها، محصولات صوتی و تصویری، پوشاکهای معرف فرهنگ غربی، کیفیت کالاها ، تخیل پردازی در بخش نظامی و ... همراه است به دنبال جا انداختن هژمونی فرهنگی در اذهان عمومی مردم جهان می باشد تا با جای باز کردن در دل مردم جهان فرهنگ آن ملت را به فرهنگ خود تغییر شکل دهد و از همین ابزار نیز در جهت کمرنگ شدن گرایشان اعتقادی بهره ببرد. گرایشات فرهنگی و اعتقادی هم وقتی همراه باشد دیگر به عنوان یک مانع محسوب نمی شود بلکه تبدیل به عاملی همسو و همراه و بعضا سود رسان می شود.

البته بدون شک خطر نفوذ فرهنگ بیگانه همیشه از سوی دشمن نیست بلکه به ضعف درونی کشور ما هم بر می گردد.

نمیخواهیم بگوییم همه‌ی آسیب‌های فرهنگی کار بیگانگان است؛ نه، خود ما هم مقصّریم؛ مسئولان مختلف، مسئولان فرهنگی، مسئولان غیر فرهنگی، کم‌کاری‌ها، غلط‌کاری‌ها، اینها تأثیر داشته؛ ما همه را به گردن دشمن نمی‌اندازیم؛ امّا حضور دشمن را هم در زمینه‌ی مسائل فرهنگی نمیتوانیم فراموش کنیم. (3)     مقام معظم رهبری  


پاتک رسانه ای به دشمن

اما بعضی از روشهایی که دشمن برای رسوخ فرهنگی به کار می برد خیلی اوقات به ضرر دنیای غرب نیز تمام شده است .
ابزارهای استعمار فرهنگی غرب همچون اینترنت و ماهواره که برای تغییر نرم گرایشات بنیادی ملت ها به کار گرفته می شود با استفاده از روش استعمار معکوس تبدیل به پاتک فرهنگی در مقابل خود غرب شده است و شبکه های ماهواره ای ضد امپریالیستی یکی از مهمترین دردسرهایی بود که شاید بتوان از آنها به عنوان خاری در گلوی غرب نام برد .

     شبکه خبری العالم



راه اندازی شبکه هایی چون شبکه عربی زبان العالم، شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی، شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، شبکه عربی زبان المنار و المیادین، و ... برای یک هدف راه اندازی شدند و آن هم شکستن انحصار رسانه ای غرب بود که هدایت انحصاری افکار جهان را بر عهده داشت.

که البته غرب هر از گاهی به بهانه های مختلف مانع از فعالیت این شبکه ها شده و در مسیر فعالیت آنها سنگ اندازی می کند.
مسئله بیداری اسلامی و یا گرایش مردم بسیاری از نقاط جهان به جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت نتایج روشنگری رسانه ای همین شبکه های ماهواره ای یا اینترنتی بوده است. و اتفاقا همین روش یعنی نشر منطق درست اسلامی در جهان بزرگترین خطری است که غرب به راحتی نمی تواند با آن کنار بیاید. و مشکل اصلی غرب با جمهوری اسلامی همین است. چرا که پایه هایی که غرب بر آنها استوار است با ایدئولوژی اسلام همخوانی ندارد و دچار تزلزل می شود.
و بدون شک راه اندازی و شکل دهی تفکرات انحرافی اسلامی که به دنبال معرفی اسلام خشن و تندرو و منحرف خودساخته است هم برای ضربه زدن درونی به حرکت پرشتاب اسلام واقعی است که با بیداری اسلامی رنگ و بوی جدیدی پیدا کرده بود.


تهاجم فرهنگی رهبری به نظام غرب در مقابل انفعال  مسئولان فرهنگی داخل کشور

اقدام چند ماه اخیر مقام معظم رهبری در نوشتن نامه به جوانان اروپایی نیز همین نکته را هدف قرار داده بود. دعوت به تحقیق و پژوهش اسلام حقیقی، بدون جنگ، بدون زور، بدون تهدید و خونریزی، بدون فریب و ... برای کسانی که به دنبال حقیقت هستند.

به گونه ای که تحقیق را به عهده خود آنها واگذار نموده نه اینکه به زور به آنها خورانده شود!

چرا که منطق اسلام خودش راه را در دل انسانها پیدا می کند و منشا تغییر و تحول در انسانها و زمینه تزلزل حکومت های شیطانی و طاغوتی را فراهم می کند.

و این موضع، همان حمله نرم فرهنگی در برابر نظام های غربی است.

ما هیچ دفاعی نداریم، ما در این قضیه حمله داریم. چه دفاعی؟ ما موضعمان، موضع دفاع نیست. در قضیه‌‌‌‌‌‌ی زن، در قضایای گوناگون دیگر، موضع ما، موضع تهاجم است؛ ما از دنیا طلبکاریم. دنیای مادی است که دارد در این زمینه راه خطا میرود.(4)   مقام معظم رهبری 

اما نکته ای که اینجا قابل تامل و تاسف برانگیز است حرکت های غفلت انگیز مسئولان فرهنگی کشور در کم کاری و یا غلط کاری هاییست که مانند موریانه فرهنگ کشور را از داخل مورد تهدید قرار می دهد و حال آنکه نگاه رهبری نگاهی جهانی است .


تهاجم نرم رهبری به پایه های فکری نظام غرب

ایشان در قسمتی از نامه خود به جوانان اروپایی می فرمایند:

-          خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.

-          خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌هایتحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلامرا از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآنو زندگی پیامبربزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّنعلمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟


                      

در چند ماه گذشته حرکت خودجوشی از سوی ایرانیان و علاقه مندان جمهوری اسلامی برای انتشار نامه مقام معظم رهبری به مردم اروپا انجام شد. از محصولات صوتی تصویری گرفته تا تولیدات گرافیکی که معروفترین آنها را می توان   letter4u  نامید که مدت نه چندان زیادی تب و تاب خواست خود را داشت اما به مرور زمان به فراموشی سپرده شد. و شاید دلیل آن را بتوان اتفاقات و رویدادهای مختلف خبری جهان چون جنگ یمن، مذاکرات هسته ای و ... عنوان کرد که آن موضوع را از حیطه فعالیت جوانان ایرانی خارج کرد. اما آیا اولویت پرداختن به این موضوع اولویت دسته چندم است ؟ بدون شک اگر این رسالت تبلیغ و تبیین اسلام که همان رسالت پیامبر اکرم(ص) است تداوم یابد می تواند منشا بسیاری از تحولات در غرب شده و ملتی را از یوق انحصار رسانه ای ضد اسلام در غرب برهاند و واضح است که این تازه اول راه است. شاید رهبری سربازان رسانه ای خود را آزموده باشد . شاید قدم بعدی ایشان نامه به جوانان آمریکا بود. اما باید دید سربازان رسانه ای رهبر ایران چقدر این هدف را جدی گرفته اند .





1 - سوره مبارکه نوح - آیه 7
2 - سوره انعام - آیه 149

3 - بیانات 01/01/1393

 

4 - بیانات 1388/06/16


[ چهارشنبه 94/5/21 ] [ 6:5 عصر ] [ سید مهدی پیشنمازی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

فکر می کنم در آسیب شناسی فضای سیاسی کشور زیاده روی شده و حساسیتی که روی فضای سیاسی هست روی فرهنگ نیست . من به سهم خودم به اون می پردازم ---- از دوستان وبلاگ نویس فرهنگی، یا همشهریان (در ساری) و هم استانی های عزیز خواهش می کنم جهت تبادل لینک با ذکر نام شهر بنده رو در جریان بگذارند .
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 124
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 823491