سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته های جامانده
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

در این آشفته بازار پر زرق و برقی که کالاهای اصل و تقلبی در امر تربیت و هدایت انسان با ویترین های جذاب خودنمایی می کند نقش تربیت و ریشه سازی انسان، مهمترین عامل حفظ و گارانتی انسان خواهد بود. نقشی که صدا و سیمای ما تقریباً آن را به فراموشی سپرده است.
نبود استراتژی روشن در امر تربیت نسل کودک و نوجوان در رسانه ملی این ابهام را در ذهن ایجاد می کند که آیا درک صحیح از اهمیت این موضوع در تربیت صحیح نسل کودک و نوجوان وجود ندارد ؟ یا دغدغه ای در این خصوص وجد ندارد ؟ یا اصلا نیروی متخصص متعهد در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نایاب شده است ؟
شاید باید دید مدیران و متخصصان صدا و سیمای جمهوری اسلامی چه پروسه ای را طی می کنند تا به مرحله تولیدات رسانه ای رسیده و جهت دهی فکری و تربیتی جامعه ایران را از کوچک و بزرگ بر عهده می گیرند! همین مسئله نیاز به یک بازنگری وسیع در استراتژی صدا و سیما برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد دارد که چرا صدا و سیمای ما در این برهه از زمان با مشکل نیروی انسانی کارآمد و متعهد مواجه است که البته این بحث در این نوشته نمی گنجد.

نگاهی گذرا به ما نشان می دهد که  تربیت نسل کودک و نوجوان در ایدئولوژی های مختلف نقشی استراتژیک را ایفا می کند. به طوری که سرمایه گذاری بر روی کودکان می تواند آینده یک کشور را تضمین کند و اگر از باب تربیت به این قضیه بنگریم این سخن از امام گه فرمودند:
از دبستان شروع کنید که دانشگاه دیر است.
(یا ) یک مادر می تواند کودکی را خوب تربیت کند و باعث نجات یک کشور شود و می تواند بد تربیت کند و باعث نابودی یک کشور شود.

می تواند بر اهمیت تربیت نیروی انسانی از کودکی صحه بگذارد.


آموزش های نظامی از سن کودکی در اسرائیل



آموزش نظامی نیروهای داعش به کودکان


این رسالت البته در کشور ما به صورت موازی در ارگانهای مختلف در حال اجرا است برای مثال آموزش دفاعی در مدارس یا در مراحل مختلف، دروس قرآن و تعلیمات دینی و...
اما تجربه نشان داده است در امر تاثیرگذاری تربیتی، مدارس بیش از آنکه تاثیرگذار باشند متاثر از فرهنگ خانواده های دانش آموزان و به اشتراک گذاری فرهنگ های مختلف و گوناگون خانواده ها بوده اند. به طوری که خروجی تاثیر پذیری دانش آموزان ابهامات، سوالات و شبهاتی در موضوعات مختلف(ماهواره، نوع میهمانی ها، سی دی ها و محصولات تصویری نامناسب، درخواستهای زودهنگام برای داشتن تکنولوژی هایی مانند  تبلت، تلفن نهای همراه اندروید و ...) خواهد بود.
اما تاثیرگذاری رسانه بر اجتماع امری اجتناب ناپذیر است والبته  بحث در اینجا تاثیر پذیری کودکان و نوجوان می باشد.
نگاهی اجمالی به برنامه های صدا و سیما در حوزه کودک ونوجوان و مقایسه آن با شبکه های کودک دین محور نشان می دهد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی بعد از گذشت بیش از 35 سال از عمر خود هنوز در اول راه است!

به خصوص استفاده از ابزارهای تاثیرگذاری چون انیمیشن ها یا کلیپ های صوتی تصویری حوزه های دینی و حماسی که کودک با آنها ارتباط خوبی برقرار می کند چندان پر رنگ نمی باشد.
برای نمونه توجه شما را به نمونه ای از کار تولیدی شبکه طه لبنان که دشمن شناسی را به کودک می آموزد جلب می کنم . در این کلیپ با مدلی بسیار جالب، با یک حال و هوای ادبی فضایی حماسی را در کودک ایجاد می کند. (در صورت عدم مشاهده مستقیم، با جستجوگر اینترنت اکسپلوئر مشاهده بفرمائید)

.

 
دانلود نماهنگ - مشاهده نماهنگ در آپارات
در همین رابطه : کلیپ محرم - کلیپ امام زمان(عج)


یا نماهنگ ذیل که با محتوایی شاد و روح دینی با محتوای موضوع انتظار توسط شبکه ماهواره ای هدهد فارسی تولید شده.

   
دانلود نماهنگ - مشاهده نماهنگ در آپارات
در همین رابطه : کلیپ نماز - کلیپ یا ابالزهرا


اما در این برهه که کودک اگر خودش هم نخواهد، خانواده او را در تسخیر تلویزیون قرار می دهد، وقتی رسانه جمهوری اسلامی ایران در تولیدات هنری (مخصوصاً تولیدات جذاب همراه با موسیقی)خود خالی از المانهای مستقیم و غیر مستقیم دینی، دشمن شناسی و ریشه سازی اسلامی باشد دور از انتظار نیست که المانهای غربی خلاء آن را پر کند و و در آینده ای نزدیک در عرصه های مختلف انتخابات تا مدیریت های حساس جامعه کسانی تصمیم گیرنده خواهند بود که نه ریشه های مستحکم اعتقادی داشته و نه سدی در برابر تهدیدهای مختلف دشمن خواهند بود.

 


[ سه شنبه 93/5/28 ] [ 11:0 صبح ] [ سید مهدی پیشنمازی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

فکر می کنم در آسیب شناسی فضای سیاسی کشور زیاده روی شده و حساسیتی که روی فضای سیاسی هست روی فرهنگ نیست . من به سهم خودم به اون می پردازم ---- از دوستان وبلاگ نویس فرهنگی، یا همشهریان (در ساری) و هم استانی های عزیز خواهش می کنم جهت تبادل لینک با ذکر نام شهر بنده رو در جریان بگذارند .
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 162
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 823529