سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته های جامانده
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

چند روزی بود که پرداختن به مسئله 9 دی ذهنم را مشغول کرده بود. این که واقعا این قضیه اینقدر اهمیت دارد که برایش هر سال سالگرد می گیرند؟
و باز هم این ذهن برای خودش سناریو ساخت.
برگشت به چند سال قبل اما سال 88 را نمی گویم. منظورم حدود سه الی چهار سال پیش است ؟ همان سالهایی که سالهای بیداری اسلامی در منطقه بود و غرب از آن آب گل آلود به دنبال ماهی گیری خودش در سوریه و تضعیف محور قدرت ایران سوریه و حزب الله بود. و البته با همان فرمول بیداری اسلامی، اما جالب بود که سوریه برای آمریکا انگار یک جایگاه دیگری  داشت . در بحث انقلاب های دیگر کشورها اگر زورش می چربید که سعی می کرد حکومت های سلطنتی وابسته به خود را حفظ کند و اگر زورش نمی رسید حداقل ایجاد توازن قدرت بین موافقین و مخالفین، جنگ داخلی و تفرقه بی انداز و حکومت کن !

اما سوریه
در سال 2011 میلادی معترضان در شهر جنوبی درعا علیه دولت سوریه شروع به تجمع کردند. قیام اولیه صلح آمیز بود اما پس از مدتی این اعتراض‌ها به خشونت کشیده شد و در همان سال این قیام به یک شورش مسلحانه و نهایتا به یک جنگ داخلی توام با اختلافات فرقه‌ای تبدیل شد... سناریویی آشنا برای ما ایرانی ها

در ایران
در سال 88 همین اتفاق برای ما رخ داد. اعتراضات نسبت به نتیجه انتخابات، اعتراضات خیابانی کشته هایی از دو طرف، خسارت های زیاد و اضطراب و التهاب برای کشور ...

           

باز هم سوریه

 بعد از مدتی دیگر خبری از تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز نبود. مبارزات مسلحانه، بمب گزاری ها و اعلام موجودیت گروههایی که از کشورهای مختلف و با پول عربستان و قطر فراخوانده شدند آغاز شد.


ایران

در آن سالها یعنی سال 88 و قبل از آن عبدالمالک ریگی با گروه تروریستی خود و با جنایات عجیب خود  همه را شوکه کرده بود. از انفجار مساجد، تا ترور هموطنان ما از نظامی و غیر نظامی .




ما در آن سال هم درگیر جنایات عبدالمالک ریگی بودیم و هم ماجراهای اعتراضات و خسارتهای سال 88

 

در همین میان عبدالمالک ریگی پیامی صادر می کند که شاید الآن بشود فهمید که چه چیزی در انتظار ما بود...


ریگی : طی چند روز اخیر بسیاری از مردم و جوانان ایران از نقاط مختلف ایران با روابط عمومی جنبش تماس گرفته و اعلام پیوستن به جنبش مقاومت نموده اند و آمادگی خود را برای عملیاتهای نظامی در تهران و اصفهان و مشهد و شیراز اعلام نموده اند.
جنبش مقاومت از احساسات پاک جوانان ایرانی تشکر و قدردانی نموده و اعلام می دارد که آماده همکاری کامل با همه مبارزان ایران در هر نقطه ای از ایران می باشد و همچنین جنبش آمادگی خود را برای آموزش جوانان ایرانی در زمینه های جنگ چریکی و بمب سازی و عملیاتهای انفجاری و تشکیل هسته های مقاومت و روش مبارزه چریکی شهری اعلام می دارد. 
جنبش مقاومت شهادت مظلومانه تعدادی از مردم مبارز تهران را به خانواده ها و به مردم ایران تسلیت گفته و خود را در غم و درد بازماندگانشان شریک می داند.



بر می گردیم به سوریه:

بعد از اعلام موجودیت گروههای مسلحی مثل جبهه النصره و داعش جنایات عجیب و غریب آنها شروع شد. از در آوردن قلب افراد و خوردن آن تا کشتن کودکان با تک تیر اندازها، و بریدن سر با اره برقی و هزاران نوع جنایت جدید!

            

اما در ایران:
هم زمان با اعتراضات داخلی در سال 88 درگیری های مسلحانه در نقاط مختلف تهران شروع شد. و در عرض مدت کوتاهی گروههای مسلح تکفیری مانند گروه ریگی با بمب گذاری های خود در تهران، اهواز، شیراز و اصفهان حرکت های جدیدی را شروع کرده بودند. خبرهایی به گوش رسیده بود که از پاکستان و افغانستان گروههای القاعده هم با گروه ریگی و مانند آن هم پیمان شده اند.
در آن روزها آرامگاه حافظ شیرازی، آرامگاه سعدی، و حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و بسیاری از مکانهای بزرگان دینی و ادبی در ایران تخریب شد.

      




    

مردم مظلوم ایران هر روز به کوچه و خیابان آورده شده و به صورت دسته جمعی توسط اعضای مسلح گروههای مخالف به رگبار بسته می شدند.
آمریکا و ناتو هم به بهانه برقراری آرامش در ایران نیروهای خود را پیاده کرده بودند و هر روز به بهانه مبارزه با تروریسم وارد منازل مردم می شدند و خانواده های محجوب ایرانی را مورد جسارت و تجاوز قرار می دادند.
دیگر رهبری در ایران نبود که به مردم آرامش دهد ... اختلافات را حل کند ... امیدواری بدهد... دیگر لحظه های خوش تفریح، سرگرمی، سفر، زیارت برای ایرانی ها معنی نداشت ...
سرزمین وسیع ایران به آذربایجان، کردستان، ترکیه، اهواز و ... تجزیه شد و ایران از نقشه جهان محو شد ...

تصور کردید ؟!!



حال برگردید به زمان اعتراضات سال 88 در ایران ...
کشور، پر آشوب و اوضاع مبهم ...
مردم ایران با هدایت رهبر خود حق و حقیقت را شناختند ...
احساس خطر کردند و در 9 دی 1388 به خیابانها ریختند و  دست فتنه دشمن را قطع کردند...



عبدالمالک ریگی دستگیر و اعدام شد ...
دیگر از جنگهای مسلحانه خبری نشد...
از ورود نیروهای تروریسم جهانی خبری نشد ...
از لشگر کشی آمریکا خبری نشد ...
همه جای ایران سالم است ...
حافظ ، سعدی ، حرم علی بن موسی الرضا(ع) و ...
خانواده ایرانی هنوز عزت دارد ... غیرتمند است ...
و سرش را همچنان بالا گرفته است ...
ایران رهبری دارد که با پشتوانه الهی و هوشیاری مردمش همیشه ایران را سرافراز نگه داشته است...
و این هوشیاری به حول قوه الهی ادامه خواهد داشت ...
                
                        

این مطلب در :

خبرگزاری فارس
تهران پرس
حرف تو
عمارنامه
فرهنگ نیوز


[ شنبه 93/10/6 ] [ 11:0 عصر ] [ سید مهدی پیشنمازی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

فکر می کنم در آسیب شناسی فضای سیاسی کشور زیاده روی شده و حساسیتی که روی فضای سیاسی هست روی فرهنگ نیست . من به سهم خودم به اون می پردازم ---- از دوستان وبلاگ نویس فرهنگی، یا همشهریان (در ساری) و هم استانی های عزیز خواهش می کنم جهت تبادل لینک با ذکر نام شهر بنده رو در جریان بگذارند .
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 134
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 823501