سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته های جامانده
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

منظور این حقیر از مطرح کردن مسائل ذیل قشر متاهل جامعه نیست البته در مواقعی هم می تواند  آن را شامل شود . منظور قشری است که به دلایل مختلف از ازدواج محروم مانده اند یا شرایط آن را ندارند .

      غریضه جنسی
چند روز پیش داشتم نرم افزار پرس و جو مربوط به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها رو نگاهی می نداختم که با این سوال و پاسخ مواجه شدم که در ذیل می توانید بخوانید .
پرسش:  برای ارضای غریزه جنسی چه راه حلی را پیشنهاد می کنید؟
پاسخ:  مشکلی که مطرح فرموده‏اید مسأله‏ای بسیار اساسی است که میلیون‏ها جوان جامعه ما گرفتار آنند. حل عمومی این مشکل برنامه‏ریزی دقیق و سرمایه گذاری کلانی را می‏طلبد، که امید است مسؤولین نسبت بدان اهتمامی بیش از پیش بورزند.
در بعد فردی پیشنهاد ما به شما این است که با مشورت خانواده خود، فرد مناسبی را شناسایی و در صورت قبول، وی را عقد کرده و ازدواج را تا حدود دو سال به تأخیر بیندازید. این مسأله باعث می‏شود که در حال حاضر گرفتار مخارج سنگین ازدواج نشوید و در عین حال ازمزایای شیرین دوران نامزدی - که بهترین ایام زندگی است - برخوردار شوید. افزون بر آن در این مدت پختگی بیشتری برای تشکیل خانواده کسب نموده و کم کم می‏توانید در کنار درس کاری نیز دست و پا کنید و برای تشکیل یک زندگی ساده و ابتدایی آماده شوید. مساله ازدواج برای جوانان، از مشکلات فراگیر و گسترده است، به همین جهت حل آن به عوامل بیشماری وابسته است که باید در جای خود؟؟!! مورد بحث و نظر قرار گیرد.
البته راه حل اسلام برای این گونه قضایا مشخص است، ولی مشکل در پیاده‏سازی آن و رفع تعارض بین فرهنگ عامه و الگوهای دینی است. مسأله ازدواج موقت در صورت پیاده سازی صحیح، می‏تواند بخشی از این مشکلات را برطرف سازد. ولی متاسفانه به دلایل بیشمار،هنوز آمادگی پذیرش این موضوع و عملی ساختن آن در جامعه وجود ندارد. و چه بسا ممکن است مشکلاتی را برای فرد در پی داشته باشد. بنابراین تنها راه باقیمانده برای شما این است که بر ازدواج مصمم شوید، ولی چند سالی را در دوران عقد طی کنید، تا زمانی که شرایط برایتشکیل خانواده فراهم گردد. این بهترین راه حلی است که فعلا می‏توان ارائه داد.
در ضمن ما مرکزی برای ازدواج موقت سراغ نداریم!


مسئله : اینجا سوال مطرح است که به دلیل اینکه این غریزه یعنی غریزه جنسی در انسان وجود دارد و هدف آن هم جذب زن و مرد به سمت هم و تشکیل خانواده و تولید نسل انسان هاست در جایی که به هر دلیل امکان ازدواج وجود ندارد چاره چیست ؟
البته قرآن پیشنهادهای مختلفی رو مطرح کرده مثل :
سوره نور :
(ای رسول ما) مردان مؤمن را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از کار زشت با زنان) محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان) آنان اصلح است، و البته خدا به هر چه کنید کاملا آگاه است. ( 30 ) و زنان مؤمن را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران خود یا پدران یا پدران شوهر یا پسران خود یا پسران شوهر یا برادران خود یا پسران برادران و پسران خواهران خود یا زنان خود (یعنی زنان مسلمه) یا کنیزان ملکی خویش یا مردان اتباع خانواده که رغبت به زنان ندارند یا اطفالی که هنوز بر عورت و محارم زنان آگاه نیستند (و از غیر این اشخاص مذکور احتجاب و احتراز کنند) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود. و ای اهل ایمان، همه به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار شوید. ( 31 )

و هر کس از شما، از نظر مالى نمى‌تواند زنان [آزاد] پاکدامن با ایمان را به همسرى [خود] درآورد، پس با دختران جوانسال با ایمان شما که مالک آنان هستید [ازدواج کند]؛ و خدا به ایمان شما داناتر است. [همه‌] از یکدیگرید. پس آنان را با اجازه خانواده‌شان به همسرى [خود] درآورید و مَهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنکه‌] پاکدامن باشند نه زناکار، و دوست‌گیران پنهانى نباشند. سوره نساء :25

که بحث در مورد این آیات مفصل خواهد بود و مفسر متخصص آن را می طلبد . 
اما سوال اینجاست :
پسر یا مردی که به دلایل مختلف از ازدواج محروم شده مثل : وضعیت مالی ضعیف، نداشتن کار ، نداشتن قیافه مناسب، یا ...
یا دختری با همین مشکلات، مثل وضعیت نامناسب مالی، بالا رفتن سن ازدواج و عدم داشتن خواستگار، نداشتن چهره مناسب و ...
اینها کسانی هستند که از ازدواج محروم مانده اند حالا به هر دلیل ...
تکلیف اینها چه می شود ؟
آیا اسلام راهی ندارد ؟ یا راهی دارد و در مملکت اسلامی ما ( آن هم به دلیل ترس از اجرای آن به بهانه هایی چون عرف، هجمه رسانه ای، آماده نبودن جامعه ، یا تفسیرهای شاید نابه جای وابسته به همین دلایل ... ) پاک شده است و در نتیجه اسلام نصفه و نیمه پیاده شده است ؟
مسئله ای که باعث شده است تصاویر زیر چه در قشر مذهبی و چه غیر مذهبی اتفاق بی افتد .
واقعیت را نمی شود پاک کرد ... بعضی وقتها تلخ است ...

                     رابطه


[ یکشنبه 90/9/20 ] [ 11:13 عصر ] [ سید مهدی پیشنمازی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

فکر می کنم در آسیب شناسی فضای سیاسی کشور زیاده روی شده و حساسیتی که روی فضای سیاسی هست روی فرهنگ نیست . من به سهم خودم به اون می پردازم ---- از دوستان وبلاگ نویس فرهنگی، یا همشهریان (در ساری) و هم استانی های عزیز خواهش می کنم جهت تبادل لینک با ذکر نام شهر بنده رو در جریان بگذارند .
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 823391